Event ontwerp

Er komt naast het event ontwerp heel veel kijken bij het organiseren van een event. Qua voorbereiding op het event, tijdens het event maar ook naderhand. Het doel van een event is mensen bij elkaar te brengen die geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp.

StudioGM2 werkt veel samen met verschillende communicatie-bureau’s die events organiseren. Doordat er op verschillende gebieden grafische ontwerpen nodig zijn blijkt StudioGM2 een perfecte partner hierin.

Voorbereiding van het event ontwerp

Voorbereidingen van het event ontwerp met StudioGM2Ieder event begint met een plan. Een doel dat gehaald moet worden. Hoe doe je dat en hoe bereik je je doel? Daar denk je met elkaar over na. Erg leuk om te doen. Ieders ervaring is hiervoor van belang. Door overleg te plegen komt er uiteindelijk een to-do-lijst met acties naar voren. Doordat StudioGM2 een breed scala aan diensten levert is dit lijstje meestal een flinke lijst. Met bovenaan: bepaal en ontwerp de basis uitstraling van het event. Passend binnen de wellicht bestaande huisstijl van het bedrijf en perfect aansluitend bij de doelgroep van het event.

Naast de basis uitstraling is de manier van communiceren uiteraard erg belangrijk. Welke budgetten zijn er beschikbaar? Welke mogelijkheden zijn er die passen binnen het budget? Hoe bereik je het grootst mogelijke publiek? Met al deze vragen houdt StudioGM2 zich bezig. Nou ja, met de antwoorden daarop dan. Sociale media, zoekmachine marketing, adverteren via webbanners, MailChimp om een bestaande adressenlijst te contacten, online aanmeld-systemen, etc. etc. StudioGM2 heeft zich het bereiken van de juiste doelgroep eigen gemaakt door de jaren ervaring op dit gebied.

 

Het event zelf

Event ontwerp door StudioGM2 voor minister Liesbeth SpiesUiteraard moet het event een passende uitstraling hebben. Het moet op de juiste manier overkomen bij de event bezoekers. En het onderwerp van het event moet duidelijk overkomen. Het juiste kleurgebruik is hiervoor van belang. De positie van verschillende presentatie middelen en de productie daarvan. Van presentaties in Prezi, Apple’s Keynote, Powerpoint tot bewerkte filmpjes en muziek, tot banners, posters, flyers, naambadges, kleding, etc. etc. De professionele uitstraling van het event bepaald mede de professionaliteit van het event. Het komt maar zelden voor dat een slecht georganiseerd event een succes wordt. En er zijn zoveel mogelijkheden om het een succes te maken. Terwijl het niet erg veel geld hoeft te kosten. Kennis van zaken, kennis van productie middelen en goede technische voorbereiding van alles dat nodig is voor het event zelf, bepaald in zeer grote maten de kosten.

 

Naderhand

Naderhand de doelgroep gratis gericht bereiken met MailChimp Nadat het event geweest is, en het was lekker druk, de planning verliep top en iedereen was positief, hoeft nog niet te betekenen dat het event geheel geslaagd is. Het event is pas echt een succes wanneer er ook achteraf gerichte informatie te gebruiken is om de bezoekers te contacten.  Maar ook het online actief iedereen laten weten hoe het event geweest is door video materiaal te tonen. Impressie beelden en teksten via de sociale media te verspreiden, etc. etc. Allemaal middelen om ook achteraf het succes van het event te bepalen. StudioGM2 heeft dat inzicht en zet dit volledig in. Een geslaagd event geeft mij namelijk ook een kick!

 

Wat kan ik voor u betekenen om uw event tot een succes te maken?

  • creatieve denker;
  • ruim 13 jaar ervaring met up-to-date kennis van hedendaagse middelen;
  • kennis van vormgeving en kleurgebruik;
  • technische now-how om gericht voor verschillende productie methoden bestanden gereed te maken;
  • breed netwerk aan professionele grafische productie bedrijven;
  • korte en snelle lijnen om op korte termijn zoveel mogelijk te realiseren;
  • denkt mee in kosten. Een event is een investering, maar moet zeker geen kostenpost worden!

Neem gerust contact op om openstaande vragen te stellen. Wellicht kan ik vrijblijvend mijn ervaringen delen zodat u ineens een aantal ideeën krijgt om gericht uw doelgroep te bereiken.

In de portfolio op mijn website heb ik een aantal items weergegeven die ik voor een event heb ingezet om het tot een succes te maken. En het was een succes!