Event ontwerp Kracht in NL

Voor het Kracht-in-Nederland-event heeft StudioGM2 alle benodigde onderdelen ontworpen en gerealiseerd. Erg leuk om te doen en het eindresultaat in de praktijk te zien. Er komt veel kijken bij het event ontwerp. StudioGM2 is door de jarenlange ervaring en opgedane kennis op meerdere gebieden goed inzetbaar voor zo’n event ontwerp.

Kracht-in-Nederland organiseerde een event in Den Haag. Het event vond plaats in de Caballero Fabriek op de Binckhorst op meerdere locaties binnen de fabriek. Een duidelijk ontworpen plattegrond gaf de vele bezoekers een overzichtelijk beeld waar ze welke activiteiten konden bijwonen. Leuk om te zien dat de vele gebruikers er instinctief mee om gingen.

Kracht-in-Nederland heeft StudioGM2 gevraagd om de algehele uitstraling te bepalen en te ontwerpen en zo het gehele event ontwerp te realiseren. Benodigde onderdelen waren bijvoorbeeld een logo als herkenningsbeeldmerk. Het beeldmerk diende voor meerdere events en locaties ingezet te kunnen worden en zo, waar er dan ook in de toekomst een event zou plaatsvinden, gebruikt zou kunnen worden. Rekening houdend met een natuurlijke en ‘Nederlandse’ uitstraling.
logo Kracht in NL Event ontwerp

De eerste opzet was direct maar wens. Doordat we een soort ‘pin’ hebben gebruikt kan deze worden ingezet in meerdere locaties. De eerste was is Den Haag waardoor de pin geografisch aan de kust in Zuid-Holland geplaatst kon worden.

Kracht in NL Uitnodiging Event ontwerp

Deze ‘pin’ kon als herkenning ook direct op het event zelf ingezet worden. Aangezien er binnen de Caballero Fabriek op meerdere locaties workshops werden gehouden, was de pin een perfect beeldmerk om de workshop aan te duiden. Ook op de plattegrond werd deze pin geplaatst zodat alle bezoekers de herkenningspunten overzichtelijk in beeld hadden.

Aangezien het succes van een event mede bepaald wordt door de algehele aansprekende uitstraling en vormgeving die de bezoekers aanspreekt, was het noodzakelijk om in alle benodigde items die vormgeving door te voeren. Zo ook het promotie materiaal vooraf. Denk aan de uitnodiging die digitaal verspreid werd en ook de exemplaren die met de post werden verzonden. StudioGM2 heeft deze onderdelen met veel plezier ontworpen en gerealiseerd.

Uitnodiging Kracht in NLAls ontwerpbureau denkt StudioGM2 mee met de praktische inzetbaarheid van alle uitingen. De plattegrond bijvoorbeeld dient overzichtelijk en herkenbaar te zijn. Maar vooral ook praktisch in gebruik. De speciale vouwwijze van de plattegrond gaf de gebruiker de mogelijkheid om snel te kijken waar ze zich op dat moment bevonden en makkelijk inzicht te krijgen waar en op welk tijdstip ze op een bepaalde locatie binnen de fabriek moesten zijn. Erg leuk om te zien dat het idee, verzonnen achter de computer, in de praktijk goed werkte.

Ook de sociale media die ingezet gingen worden moesten in de Kracht-in-Nederland huisstijl te zijn. Naast twitter en linkedin is ook de header en het logo op de facebook pagina ontworpen en gerealiseerd. Door te werken met de juiste pixel formaten en resoluties is het voor iedereen duidelijk in beeld, ongeacht het platform of device waar het mee bekeken werd.

Kracht in Nederland had ook sterke behoefte aan een online digitale mogelijkheid om je als bezoeker aan te melden. Die website en header diende in de huisstijl ontworpen te worden. StudioGM2 heeft ook dat gerealiseerd.

Verdere ontworpen en uitgewerkte onderdelen waren de roll-up banners die verspreid in de fabriek werden ingezet. Deze diende op meerdere events ingezet te worden en waren dus algemener van aard. Ook de buiten-banners moesten klaar zijn om op latere events ingezet te kunnen worden.

Aangezien er vele bezoekers zich hadden aangemeld was het noodzakelijk om ook de route naar de Caballero Fabriek en de parkeergelegenheid bij de fabriek duidelijk aan te geven. Dit is gerealiseerd door op meerdere locaties op de Binckhorst ‘Kracht-in-Nederland-ballonnen’ op te hangen. Door de ballonnen te volgen wisten de bezoekers precies waar ze moesten zijn waardoor mensen die nog nooit op de Caballero-Fabriek geweest zijn geen problemen hadden om het event te vinden. Op die ballonnen is een event-logo ontworpen door StudioGM2. Dit gaf een vrolijk en herkenbaar beeld in de regio.

Tijdens het event werden meerdere presentaties gegeven in de main-zaal. Kracht-in-Nederland heeft StudioGM2 gevraagd om de basis lay-out van de Powerpoint te ontwerpen. Een start- en basis slide die als template binnen Powerpoint ingevuld kon worden voor de verschillende presentaties. Eén van die presentaties is verzorgd door de toenmalige minister Liesbeth Spies van binnenlandse zaken. Leuk om te zien dat de ontwerpen gemaakt door StudioGM2 door haar gebruikt werden om haar verhaal nog duidelijker over te laten komen.

Kracht in Nederland | Minister Liesbeth Spies
Al met al had de gehele Caballero Fabriek een mooie en ‘Oranje’ uitstraling die het event mede tot een succes maakte.

Kracht in Nederland opbouw | event ontwerp

Categorieën: Banner | Drukwerk | Flyers | Folder | Huisstijl | Kaarten | Logo's | Website